zondag 4 april 2010

Leef super!


Drie weken geleden ging plotseling de telefoon. Of we interesse hadden om mee te doen aan een pitch voor Super de Boer. We, dat zijn Studio Veer van Veronique van Campen en Lef met Letters , mijn eigen bureau. We hebben een hekel aan pitches. Het kost enorm veel tijd, je krijgt er niets voor en negen van de tien keer loopt het anders dan je hoopt. Maar deze pitch is wel erg interessant. Het is kort dag en de dames van Super de Boer willen eigenlijk diezelfde dag al langskomen. We kijken elkaar aan en zeggen volmondig: “Doen!”.

Het is namelijk een zeer interessante pitch. Het gaat om het maken van een maandelijkse folder/magazine van 32 pagina’s en de verdiensten zijn niet slecht. Nadat de Super de Boer dames alles over het concept verteld hebben, gaan we direct aan de slag. We knippen, plakken en scheuren en binnen twee dagen hebben we een waanzinnig concept bedacht!

Voor het uitwerken ervan hebben we nog vijf dagen. Veel te weinig om eigenlijk iets heel goeds neer te zetten, maar het lukt! De ochtend van presenteren zijn we bloednerveus. Het is toch iedere keer weer alsof je een pasgeboren kindje moet weggeven. De presentatie gaat goed, de Super de Boer dames zijn enthousiast. We worden geprezen en de dames zijn lichtelijk verbaasd omdat we in zo’n korte tijd zo het Super de Boer gevoel over hebben weten te brengen. Salesgericht, met humor, een kwinkslag en veel vrolijkheid. Supertrots zijn we!

Niet alleen op wat we hebben neergelegd, maar ook op wat we samen hebben gedaan. Onder zo’n hoge tijdsdruk zo lekker kunnen samenwerken, elkaar zo goed aan kunnen vullen en aan een half woord genoeg hebben. Dat in ieder geval al winst.

Maar we willen meer. Veel meer. En dus begint het lange wachten. Dat is natuurlijk altijd zo met een pitch. Ze komen er bij Super de Boer niet uit; een concept is afgevallen en we zitten nog in de race. Maar dan weten we het al; dit gaat het niet meer worden. Ons gevoel is juist; afgelopen week kregen we het verlossende telefoontje. We zijn een goede tweede, maar de hoge heren gaan uiteindelijk toch voor een meer reclame-achtige folder. Op safe dus.

En wij? Wij balen, zijn teleurgesteld omdat dit zo’n mooi concept is. Wat het is? Dat houden we nog even geheim. Op dit moment broeden we op andere geïnteresseerden. Dat ze er zijn is zeker. We houden je op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten