Donderdag is de eerste Houtense Ondernemers- dag. Samen met een aantal mensen van de gemeente, Kamer van Koophandel en ondernemers- verenigingen zit ik in de voorbereidings- groep. Na een half jaar hard werken moet het donderdag gaan knallen. De ingrediënten zijn er; inspirerende workshops, enthousiaste sprekers, een leuke act, prijzen voor de beste ondernemer en het ondernemerstalent uit Houten en natuurlijk alle gelegenheid om te netwerken. Een geweldige kans om je bedrijf te promoten. Er is één maar: ik heb geen budget om het evenement te sponsoren. En toch wil ik dat al die Houtense ondernemers straks nog een keer aan me denken. Dat ze in ieder geval van het bestaan van Lef met Letters weten. Ik moet dus iets verzinnen wat attentiewaarde heeft. Maar wat? Ik sprak mezelf streng toe: “Wees creatief Tree. Verzin iets. Kijk wat anderen doen en doe er je voordeel mee”.
Wat blijkt? De mogelijkheden zijn er in overvloed; petjes, paraplu’s en pennen, bureaulampjes en blocnotes, flyers en folders met pakkende teksten of een leuke aanbieding. Genoeg ideeën. Maar zijn ze ook leuk en bruikbaar voor mij? Nee, eigenlijk niet. Want wat is de overeenkomst tussen een paraplu en Lef met Letters? En wat voor een attentiewaarde heeft een flyertje? Oké, blocnootjes, pennen en bureaulampjes komen meer in de richting. Maar het is allemaal zo saai. Ik wil iets anders, iets wat past, iets wat klopt en waar de Houtense ondernemer ’s avonds nog even om moet glimlachen. Geen idee wat het moet worden. Totdat ik in de supermarkt de chocoladeletters zie liggen. Dat is het! Een doosje met chocoladeletters! En omdat ik lef met letters heb stop ik in het doosje ook hartjes met teksten als; ‘sms me’,’bel me’,’ kus’ en ’geluk’.
Afgelopen dagen vulde ik met dochterlief 250 bonbondoosjes. Letters, hartjes en visitekaartjes erin, afplakken en klaar is kees. Nu maar hopen dat donderdag al die Houtense ondernemers van snoepen houden en de hint begrijpen. Wie gaat er sms’en? Wie belt me? Wie geeft me een kus? Ik ben benieuwd. Ik zal alleen nooit weten welke ondernemer het hartje met ‘fax me’ opat, domweg omdat ik dat apparaat niet heb.
Wat blijkt? De mogelijkheden zijn er in overvloed; petjes, paraplu’s en pennen, bureaulampjes en blocnotes, flyers en folders met pakkende teksten of een leuke aanbieding. Genoeg ideeën. Maar zijn ze ook leuk en bruikbaar voor mij? Nee, eigenlijk niet. Want wat is de overeenkomst tussen een paraplu en Lef met Letters? En wat voor een attentiewaarde heeft een flyertje? Oké, blocnootjes, pennen en bureaulampjes komen meer in de richting. Maar het is allemaal zo saai. Ik wil iets anders, iets wat past, iets wat klopt en waar de Houtense ondernemer ’s avonds nog even om moet glimlachen. Geen idee wat het moet worden. Totdat ik in de supermarkt de chocoladeletters zie liggen. Dat is het! Een doosje met chocoladeletters! En omdat ik lef met letters heb stop ik in het doosje ook hartjes met teksten als; ‘sms me’,’bel me’,’ kus’ en ’geluk’.
Afgelopen dagen vulde ik met dochterlief 250 bonbondoosjes. Letters, hartjes en visitekaartjes erin, afplakken en klaar is kees. Nu maar hopen dat donderdag al die Houtense ondernemers van snoepen houden en de hint begrijpen. Wie gaat er sms’en? Wie belt me? Wie geeft me een kus? Ik ben benieuwd. Ik zal alleen nooit weten welke ondernemer het hartje met ‘fax me’ opat, domweg omdat ik dat apparaat niet heb.

